Nagyjából akkor vettem észre, hogy a gyűjteményem súlyos hot hatch hiányban szenved, amikor egyik börzén hosszú idő után, váratlanul elvitték a sárga Ibiza Cupra-mat. Bár akad itthon piros kettes Golf GTI is, de igazából ilyen forró ferdehátú témában a modernebb, 2000-es évek környéki autók inkább fogamra valóak. Kész megvilágosulás volt, amikor megláttam, hogy érkezőben van az első generációs Focus RS változata, mely igaziban is a különlegesebb mérges kompaktok közé tartozik. Egyszerű és nagyszerű, szolidan és sportosan izmos formája és bajor gépekhez szokott szememnek kedves kék színe azonnal megfogott.
Ezt a Rallye Sport-ot – mármint az igazit - mindössze szűk egy évig gyártották, 4501 darab készült belőle a Ford Saarlouis-i gyárában, ennek nagy százaléka angol piacon talált gazdára. A mese szerint minden darabon 4000 fontos veszteséggel adtak túl, ennek oka lehet az is, hogy műszakilag igencsak közeli rokonságban áll a WRC-s versenygéppel. Állítólag. De legalább ez egy menő sztori.
Amit a Sachs lengéscsillapítók és a Quaife ATB differenciálzár mellett sajnos a modellben esélyünk sincs megnézni az a – különben egészen lelkesítően díszített – 212 lovas, 2,0 literes, turbós Duratec motor. Némi kárpótlásként viszont itt vannak a klassz, ötágú O.Z felnik és mögöttük a hatalmas, 1 G-s lassulást lehetővé tevő Brembo fékek diszkrét, ezüst nyergei. Ezek kidolgozása hozza az elvárt szintet, nekem kicsit zavaró, hogy közelebbről nézve egyértelmű, hogy a tárcsa nem forog, sőt a nyereg alatt nincs is már anyag.
Egyébként az apró részletek terén még mindig nem sok hiba akad. A fotomaratott feliratok gyönyörűek és persze, van pótdarab is a rémes, foszlós dobozban belőle. Kedvencem a B oszlopon lévő picike RS logó. Hagyományosan remek a lámpák kidolgozása, penge az antenna, valósághűen műanyagosak a kilincsek is. Sokat sejtető a masszív, nagy átmérőjű króm kipufogó is, olyasmi, amiből az ember várja, hogy tóduljon ki rajta a töménytelen mennyiségű égéstermék, miközben húzza magát ki a kanyarból a gép.
Sajnos a beltérrel kapcsolatosan megint nem tudok túl lelkes lenni. Guszta a két, kék betétes Sparco kagylóülés, a fémes váltógomb meg az eltalált méretű karbonminta, de még mindig hiányzik a padló részletesebb kidolgozása, a kabriókból ismert pazar plüssözés és a biztonsági övek is. Ezekkel a filléres kiegészítőkkel lenne igazán teljes az egyébként formailag szép összkép az utastérben.
46 euróért és leszámolva 11 eurónyi postáért talán még éppen emészthető ára van a lelkesítő kinézetű edzett kompaktnak, de ehhez a bizniszhez kellett egy jó adag, spontán feltörő lelkesedés is a részemről.
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.