don't blog about this

modellautós nördségek

Melyik a másik?
Autoart Lexus IS300 és Toyota RS200 Altezza

Valamikor 2004 nyarán pont egy ilyen kanárisárga Autoart Lexus IS300-as volt az első high-end modell, amit tüzetesebben is szemügyre tudtam venni. Akkoriban a Bburago-k és Maisto-k árnyéka mögül felfoghatatlan vizuális élmény volt ez a modell. Kicsike, mégis arányos és minden porcikájából sütött a minőség, pedig már akkor sem számított friss eresztésnek.
1.JPGMire két évvel később megszilárdult az elhatározás, hogy "kell egy sárga IS", beszerzése reménytelennek tűnt kezdő gyűjtőként. Ezért lett egy 2006-os - tehát az akkor éppen aktuális - visszafogott, ezüst IS350 az első darab a gyűjteményben. Később hozta csak úgy az élet, hogy a kereslet és a kínálat épp metszette egymást, így először a sárga IS300, majd a Toyota változata, az RS200 Altezza is beparkolt hozzám, mely 1999-ben az Év Autója címet is elnyerte Japánban.
4.JPGAz első dolog, amire rácsodálkoztam, az a négy nyitható ajtó, ráadásul nem ormótlan karokkal, hanem apró, valósághű zsanérokkal nyíló mind. A második, hogy nem virított a pőre plasztik padló, hanem végig vékony réteg plüssözés borította, ahogy a tetőről sem maradt le a burkolat - csak az A oszlopról.
12.JPGA középkonzol mai modellekhez mérten is kellő mennyiségű részletet ad, vannak picike gombok, talán csak a feliratok nem olyan szépek rajtuk. Hibátlanul kivitelezték az IS jellegzetes, karórákhoz hasonlító műszeregységét is. Az üléseket pedig már 10 évvel ezelőtt sem illett elrontani, ezeknek is rendben van a formájuk, az ülőfelületet sem túl fényes, sikerült többé-kevésbé bőrnek láttatni a műanyagot.
13.JPGA Lexus amerikai, a Toyota japán piacra szánt változat. Ennek megfelelően előbbibe a nagyobb, három literes, soros, hathengeres motor található automataváltóval, a lökhárítójába pedig külön darabból készült oldaljelző fények kerültek, utóbbiba pedig négyhengeres, kétezer köbcentis erőforrás, melyhez manuális váltót társítottak, még a kipufogót is máshogy vezették végig az alján és természetesen a kormány is átkerült a jobboldalra, a hűtőmaszkot egy sokkal ezüstösebb darabra cserélték, valamint kapott ködlámpákat is.
9.JPGAz IS formája az első pillanattól megfogott - véleményem szerint ez az egyetlen igazán szép Lexus. Egyszerű, nagyon finom arányérzékkel megrajzolt, hűvösen elegáns szedán, tényleg csak egy csipetnyi sportossággal, pont annyival, amennyi ahhoz kellett, hogy néhány vevőt átültessenek az E46-osokból. Ezzel együtt jól elkülöníthető karakter maradt a barátságos, homogén ábrázatával az agresszívabb 3-as BMW, a szinte már giccsbe hajló Mercedes C-osztály és az álmosítóan unalmas A4-es Audi mellett.
8.JPGEgyedül talán az azóta már méltatlanul lesüllyedt, suttyó tunerek körében népszerű hátsó lámpa volt az autó legmegosztóbb pontja. Hamar meg is jelentek az utángyártott piros burák a piacon, pedig kellett ez rá, mint egy falat kenyér. Egyik másik autónak sem áll ennyire jól. Persze, hiszen ide lett ez kitalálva! Nem mellesleg 1:18-as átirata is egészen tisztességesen sikerült, de valószínűleg ezt ma sokkal szebben is meg lehetne alkotni.
3.JPGAz Autoart Lexus IS-e vagy Toyota RS200-asa felett már láthatóan eljárt az idő, ennek ellenére kategóriatársai közül ennek a modellbéli átirata lett a legjobb, nézzük csak meg az UT E46-ost, vagy Anson C-osztályt... Vagy inkább ne nézzünk... Emellett remek alany lett egy kis Ebay-es vadászatra, csalódni egészen biztosan nem fogunk benne, örülni neki annál jobban.

A bejegyzés trackback címe:

https://dontblogaboutthis.blog.hu/api/trackback/id/tr95844230

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

don't blog about this

Klaviatúra közeli modellautó-bolond mindennapjai, örömei, bánatai és egyéb megmozdulásai főként 1:18-as méretarányban.

Címkék

1-es sorozat (2) 1 m coupe (4) 2002 (2) 2013 (2) 2014 (1) 2015 (1) 250 gto (1) 3.0 csi (1) 318i (1) 325i (1) 435i (2) 4x4 (2) 5-ös sorozat (1) 535i (1) 5 gt (2) 6-os sorozat (1) 760li (1) 911 (1) 911 turbo s (1) 917 (1) 930 (1) a-osztály (3) a4 (1) alpesi fehér (3) alpina (2) alpine white (1) amg (2) amts (1) aprilia (1) audi (5) autó (61) autoart (14) avant (1) avantgarde (1) aventador (1) b4 (1) b7 (1) belterj (38) bemutató (20) beteg (2) bibione (1) biturbo (1) black series (1) blog (26) bmw (34) börze (5) boxer (1) budapest (6) bugatti (2) c63 amg (1) cabrio (1) calibra (1) canon (3) canon sx20 is (1) can am (1) cápa (1) chilisos (1) cmc (2) coupe (4) coupé (2) csomag (5) csomag jött (2) csoport (1) die-cast (39) diecast (3) diecast solution (3) dioráma (1) dodge (1) dpd (1) drága (1) duna (1) e12 (1) e24 (1) e30 (1) e46 (1) e60 (2) e60 amg (2) e82 (1) elegancia (1) este (2) ettore bugatti (1) évadzáró (3) évértékelő (3) évzáró (2) expedition (1) f10 (1) f32 (1) fehér (2) fények (1) fényképezés (29) ferrari (1) focus (1) focus rs (1) ford (4) fotó (2) fotózás (5) frozen (1) frozen grey (1) gasztronómia (1) ghost (3) gran tourismo (2) gt (1) gtspirit (3) gt spirit (15) gyógyszer (2) gyűjtemény (34) gyümölcsök (1) halloween (1) haszonjármű (1) helyzetjelentés (1) hibrid (1) himalaya (1) hobbi (22) hofmeister knick (1) hogyan készült (1) hokiütő (1) hungexpo (1) i8 (1) individual (1) is200 (1) is300 (1) jaditoys (1) játék (3) java green (1) kabrió (2) karbon (1) kawasaki (1) kisautó (37) kombi (1) kyosho (5) led (1) legjobb (1) lexus (2) lista (1) luxus (3) m235i (2) m3 gtr (1) m5 (4) m535i (1) m6 (1) maisto (1) makett (1) matt (1) mattszürke (1) megfázás (1) melbourne red (1) mercedes (7) mercedes-benz (6) merci (1) minichamps (3) modelcar (1) modell (19) modellautó (59) modellbolt (2) motor (1) motorsport (1) műgyanta (4) m performance (2) m power (4) narancs (3) nátha (1) navara (1) ninja (1) nissan (1) norev (4) nyár (1) olaszország (2) opel (1) összehasonlító (3) összes (1) ősz (1) otto mobile (12) otto model (8) öt ok (1) pakk (2) parádé (1) paragon (4) paragon models (4) parkoló (2) parkoló parádé (1) passat (1) pickup (2) pick up (1) piros (4) platós (1) plug-in (1) politoys (1) polstil (1) porsche (5) porsche 911 (1) posta (1) prémium (12) quattro (1) rakpart (2) rally (4) red (1) régi (1) rekord (1) resin (19) roadster (1) rolls (2) rolls-royce (2) röviden (1) rs (2) rs200 altezza (1) rs4 (1) rs 4 avant (1) s6 (1) schuco (2) signature (1) solido (1) sorhat (3) sparkling brown (1) sport (2) stelvio pass (1) story (42) stuttgart (1) supersport (1) szénszál (1) találkozó (2) targa (1) táskák (1) tdi (1) technika (1) teszt (23) tök (1) torokfájás (1) totalcar (2) totalcar parkoló parádé (1) toyota (2) transit (1) tuning (2) turbó (1) turbo (3) ünnep (1) updated (1) urquattro (1) utazás (1) ut models (2) v10 (1) v12 (2) v8 (6) valencia orange (1) város (1) vélemény (1) versenyautó (2) veyron (1) világrekord (1) vitesse (1) vitrin (1) volkswagen (5) vs (1) vw (1) w124 (2) w16 (1) world record edition (1) wraith (1) wre (1) x5 (1) z3 (1) zárás (2) zöldségek (1) zsebgarázs (1) Címkefelhő
süti beállítások módosítása