@Dusk Till Dawn: Láttam már egy-két modellautót és kétség kívül remek az Exoto, de sajnos nálam semmiképp nem üti meg az első helyet. A Sharknose lett olyan, hogy ott tényleg ízlés kérdése, de az összes többi elég feledhető számomra.
- Nekem is van ugyan néhány CMC modellem a vitrinben, de az, hogy a legjobb... hát azért így ebben a formában erős kijelentés. Gyönyörű modelleket készít a CMC - ez nem is vitás, de javaslom, nézz meg egy Exoto modellt és utána alkossunk véleményt. :)
@jewdi76: A 911 GT2 RS nekem is az egyik nagy kedvencem a kicsi kollekcióból.
Éppen a mai modellbörzén néztem meg az említett 1:64-eseket és leesett az állam. Nagyon jó, hogy ekkora méretarányban is vannak ennyire szép modellek - mert azok már távolról sem játékautók. Egyszer biztos beszerzek egyet, de a 1:18 és az 1:43 bőven elég. Igazából még sok is :D
Szépek mind. Az a GT2 RS különösen.
Az 1/43-nak legalább olyan masszív gyűjtőtábora van mint az 1/18-nak, de az 1/64-nek is megerősödött mára szépen.
Tomica Limited Vintage Neo, Kyosho 1/64, hogy csak a japánok két legerősebbjét említsem.
Én eddig inkább az 1/18-at próbáltam elkerülni praktikus okokból, de akad belőle otthon egyre több.
Csodálkoztam is az első képen, hogyan sikerült ennyire kis mélységélességet elérni több milliós (hatalmas ccd-jű) fényképezőgép vagy Fotosopp nélkül - de aztán kiderült a turpisság :)
@Ződ2000: Azért van ennyi darabban, mert a modellgyártó marketingese elképesztően jó fazon, ezért megmutatta nekem, hogy hogyan áll össze náluk egy modellautó és az egyes alkatrészek milyen folyamatokon mennek keresztül.
@FrozenSilverM5: akkor ez miért volt ennyi darabban? :)
Én vasárnap voltam, megvettem a katalógust is, térkép nélkül el lehet venni. Én azt hiszem az egészet végigjártam. Aztán kiderült, volt fent valahol egy premier előtti Maserati SUV is, amiből én pl egyet sem láttam. :)
Szerintem Párizsban több modellbolt állított ki. De az is igaz, ezt sem szúrtam ki.
@Ződ2000: A makett teljesen más műfaj. A Techno Classica olyan élménysokk volt, hogy fogalmam sincs, hol jártam és hol nem. Emeleten voltam, az biztos, mert ott már rettenetesen fáradt voltam :)
@szempi77: Nem feltétlenül tudtad rosszul, csak kicsit máshogy. :) A makett az, amit készletben vehetsz, aztán összerakod, legtöbbször műanyagból van. A modellautó, mint amilyen itt a blogon is mindenhol van, készre van szerelve és általában fémből vagy újabban műgyantából van és nem képes helyváltoztatásra, hacsak meg nem lökjük, de azt meg nem szeretik. A működő modell pontos megnevezése RC modell vagyis távirányítható kisautó, repülő, hajó vagy egyéb.
Úgy tudtam eddig lehet rosszul, hogy a modell meg a makett között a legnagyobb különbség, hogy az
egyik működik a másik nem, szóval ennek működik a motorja?
Esetleg én tudom rosszul?
@Missa: Érdekes, én egészen eddig nem is foglalkoztam vele, hiszen alapvetően az egyik legrondább autónak tartottam eddig a 250 GTO-t, de most jópár CMC modellt láttam belőle - konkrétan az összes utcait és versenyt - és számomra egyszerűen nem kérdés, hogy megéri a pénzért ez a hihetetlen mennyiségű technológia és részlet, ami benne van. A kivitelezési minőségbe egy helyen se tudtam volna belekötni, pedig az ár tekintetében a lehető legkritikusabb szememet vettem elő. Nagy valószínűséggel én nem hagyom ki.
Érdekes cikk. Több külföldi fórumon megkritizálták a modell vonalvezetését. Több fórumon a Kyosho változat mellett voksoltak. Tény, részletekben gazdagabb a CMC, az anyag választásuk is sokkal "fém központúbb" mint bármelyik másik modellgyártónál. Ez a régebbi CMC-nél is így volt. Ellenben nagyon sok kritikát kapott a modell (a 250 GTO) a kivitelezésre. Itt van egy ebay-es link, érdemes a fotókat megnézni, hullámos szélvédő, szélvédő keret, az ablaktörlő a karosszérián, eléggé lehangoló kinézetű Ferrari logó az orron, stb. www.ebay.de/itm/NEW-CMC-1962-FERRARI-250-GTO-1-18-/371574065502?nma=true&si=Cp5w37NNHIPr%252B13YviGWl8mM%252B%252FU%253D&orig_cvip=true&rt=nc&_trksid=p2047675.l2557
De szintén képpel illusztrálták egy másik, már piaci, nem kiállítási darabjukat, ahol a kipufogó végek össze-visszaálltak, a kis nyiló fedelek erősen lehangoló minőségben voltak a karosszériára rögzítve. Valaki konkrétan egy tyúkól ajtó rögzítéshez hasonlította. Meglepő volt a hasonlat egy külföldi tollából, de ezek szerint tőlünk nyugatabbra sem a precizitás jelképe a tyúkól ajtó zsanér. :-)
Magam is birtoklok néhány CMC terméket és nagyon kevés dolog amibe bele lehetne kötni. Sőt amibe bele lehet, az már inkább kekeckedés. Véleményem szerint a magasabb GDP-vel rendelkező országok gyűjtőinél is kiverte a biztosítékot a modell ára és a hozzá adott minőség. Kint is emlékeznek rá, hogy egy-egy CMC-t a mostani 250 GTO árának töredékéért meg lehetett szerezni és nem nagyon lehetett a minőségben kifogást találni. Nem akarnék az ár témába nagyon belemerülni, tudjuk, 1-2 éve nagyon megindult a modellek ára fölfelé irányban. Ennek is biztos meg vannak az okai. De azért egy 500 € körüli árú terméknél már joggal elvárható, hogy ne essen szét, ne legyen hullámos, ne álljon kajlán, stb. Sajnálom, hogy ilyen, mert a megjelenésekor megdobbant a szívem iránta, hogy a jelenlegi Kyosho-mat is lecserélhetem CMC-re. De immáron féléve forgalmazzák, és bizony jönnek a kritikák róla amik egyenlőre elvették a kedvem a beszerzésétől. Pedig a négy alapszínen (vörös, kék, sárga, ezüst) tudtommal lesz még pár látványosabb verseny változat is.
Csepreghy Dániel · http://dontblogaboutthis.blog.hu/ 2018.07.25. 16:16:48
Bejegyzés: A világ legjobb modellautója
Dusk Till Dawn 2018.05.31. 14:51:03
Bejegyzés: A világ legjobb modellautója
Csepreghy Dániel · http://dontblogaboutthis.blog.hu/ 2018.02.11. 20:24:51
Éppen a mai modellbörzén néztem meg az említett 1:64-eseket és leesett az állam. Nagyon jó, hogy ekkora méretarányban is vannak ennyire szép modellek - mert azok már távolról sem játékautók. Egyszer biztos beszerzek egyet, de a 1:18 és az 1:43 bőven elég. Igazából még sok is :D
Bejegyzés: Ezek az igazi kisautók
jewdi76 2018.02.11. 09:27:30
Az 1/43-nak legalább olyan masszív gyűjtőtábora van mint az 1/18-nak, de az 1/64-nek is megerősödött mára szépen.
Tomica Limited Vintage Neo, Kyosho 1/64, hogy csak a japánok két legerősebbjét említsem.
Én eddig inkább az 1/18-at próbáltam elkerülni praktikus okokból, de akad belőle otthon egyre több.
Bejegyzés: Ezek az igazi kisautók
Ződ2000 · http://egzostive.com 2016.12.19. 08:58:42
Ajánlom figyelmedbe a nyolcadik galériát :)
autossagok.blog.hu/2016/12/19/a_bmw_100_eve_az_autoworldben
Bejegyzés: Rákattantam a gyártelepekre
geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2016.11.02. 11:26:01
Bejegyzés: Rákattantam a gyártelepekre
vasgyuszi 2016.11.02. 10:46:18
Sony RX100m4
Bejegyzés: Rákattantam a gyártelepekre
énisfélek 2016.11.02. 00:53:01
Bejegyzés: Rákattantam a gyártelepekre
Csepreghy Dániel · http://dontblogaboutthis.blog.hu/ 2016.04.17. 18:23:39
Bejegyzés: A világ legjobb modellautója
Ződ2000 · http://egzostive.com 2016.04.16. 15:38:55
Én vasárnap voltam, megvettem a katalógust is, térkép nélkül el lehet venni. Én azt hiszem az egészet végigjártam. Aztán kiderült, volt fent valahol egy premier előtti Maserati SUV is, amiből én pl egyet sem láttam. :)
Szerintem Párizsban több modellbolt állított ki. De az is igaz, ezt sem szúrtam ki.
Bejegyzés: A világ legjobb modellautója
szempi77 2016.04.15. 11:43:58
Nagyon Szépen Köszönöm az oktatást, legalább most már én is helyes fogom használni.
Tényleg rosszul tudtam...:-(
Bejegyzés: A világ legjobb modellautója
Csepreghy Dániel · http://dontblogaboutthis.blog.hu/ 2016.04.15. 11:31:34
Bejegyzés: A világ legjobb modellautója
Csepreghy Dániel · http://dontblogaboutthis.blog.hu/ 2016.04.15. 11:29:12
Bejegyzés: A világ legjobb modellautója
Ződ2000 · http://egzostive.com 2016.04.15. 11:26:44
justacarguy.blogspot.be/2015/08/vlad-found-this-awesome-fiat-500.html
Jártál a modellklubok között az emeleten?
Bejegyzés: A világ legjobb modellautója
szempi77 2016.04.15. 11:11:41
egyik működik a másik nem, szóval ennek működik a motorja?
Esetleg én tudom rosszul?
Bejegyzés: A világ legjobb modellautója
Csepreghy Dániel · http://dontblogaboutthis.blog.hu/ 2016.04.14. 15:14:56
Bejegyzés: A világ legjobb modellautója
Missa 2016.04.14. 13:31:56
De szintén képpel illusztrálták egy másik, már piaci, nem kiállítási darabjukat, ahol a kipufogó végek össze-visszaálltak, a kis nyiló fedelek erősen lehangoló minőségben voltak a karosszériára rögzítve. Valaki konkrétan egy tyúkól ajtó rögzítéshez hasonlította. Meglepő volt a hasonlat egy külföldi tollából, de ezek szerint tőlünk nyugatabbra sem a precizitás jelképe a tyúkól ajtó zsanér. :-)
Magam is birtoklok néhány CMC terméket és nagyon kevés dolog amibe bele lehetne kötni. Sőt amibe bele lehet, az már inkább kekeckedés. Véleményem szerint a magasabb GDP-vel rendelkező országok gyűjtőinél is kiverte a biztosítékot a modell ára és a hozzá adott minőség. Kint is emlékeznek rá, hogy egy-egy CMC-t a mostani 250 GTO árának töredékéért meg lehetett szerezni és nem nagyon lehetett a minőségben kifogást találni. Nem akarnék az ár témába nagyon belemerülni, tudjuk, 1-2 éve nagyon megindult a modellek ára fölfelé irányban. Ennek is biztos meg vannak az okai. De azért egy 500 € körüli árú terméknél már joggal elvárható, hogy ne essen szét, ne legyen hullámos, ne álljon kajlán, stb. Sajnálom, hogy ilyen, mert a megjelenésekor megdobbant a szívem iránta, hogy a jelenlegi Kyosho-mat is lecserélhetem CMC-re. De immáron féléve forgalmazzák, és bizony jönnek a kritikák róla amik egyenlőre elvették a kedvem a beszerzésétől. Pedig a négy alapszínen (vörös, kék, sárga, ezüst) tudtommal lesz még pár látványosabb verseny változat is.
Bejegyzés: A világ legjobb modellautója
jatekdoki 2016.04.14. 13:08:44
Bejegyzés: A világ legjobb modellautója
Csepreghy Dániel · http://dontblogaboutthis.blog.hu/ 2016.02.23. 19:04:38
Bejegyzés: Még mindig a kupék
Ződ2000 · http://egzostive.com 2016.02.23. 12:11:22
Amúgy tök jók mint mindig!
Bejegyzés: Még mindig a kupék