Rettenetes, égető kín volt nekem kivárni azt a kicsivel több, mint négy évet, amire az 1 M Coupe-ból modell lett, mert nálam bőven benne van az öt legjobb BMW között. Kompakt méret, kupé sziluett, sorhatos motor, kizárólag hatsebességes kéziváltó, hátsókerékhajtás és a sokatmondó ígéret, miszerint ez az E30 M3 reinkarációja. Ezek így sorban, ilyen menthetetlennek, mint én, pont elegek ahhoz, hogy látatlanban is tudjam imádni. Beszédes az is, hogy a tervezett 2700 helyett végül 6309 darab 1 M-et gyártottak, az áruk pedig folyamatosan kúszik felfelé a 2012-ben leállított gyártás óta.
Az 1:18-ast először a Kyosho-tól vártuk, talán még cikkszáma is volt, végül az OttO prémiummárkája, a GT Spirit gondolta, hogy nem várakoztatja tovább a BMW őrülteket. Aki azt hinné, hogy ez csak egy drága OttO, mint a BoS modellek, az nagyot téved. Már a doboza is sokkal ízlésesebb grafikájú, benne pedig - hihetetlen módon - nem foszlós hungarocellben, de a szokásos sütőpapír-uzsonnás zacskó kombóban pihen a kisautó, ami az egyik legjobb resin modell a kategóriában. Egy apróságot kivéve minden hibát eltüntettek, ami egy OttO kapcsán felmerülhet.
A kerékjáratoknál megizmosodott E82-re bámulatos minőségű fényezést varázsoltak. Ez a matt, a metál és a sima fehér változatra is igaz. Eltaláltak a színek, a szemcseméret nagyon atomnyi, megfolyásnak, egyenetlenségnek nyoma sincs. Az E46 M3 CSL-ről ismerős felnik meg csodásak, meglepően realisztikus, fémnek látszódó darabok. Bár kicsit túlzásba vitték rajtuk a fekete kontúrt, de az első fényszórókat javaslom megtekintésre Paragonéknak, ők ugyanis több év alatt nem tudtak rájönni, hogyan kell LED-szemöldököt csinálni 1:18-ban, de a lámpák is feltűnően jobbak, 3D-sebbek az átlagosnál.
Nohát, igazi rács van a birodalmi rohamosztagosok sisakjára emlékeztető lökhárítóban! Nekem éppen ezért az orra adja el az 1 M-et. Pedig a hátuljára sem lehet panasz. A négy kidörgő itt valóban jelent valamit, de ez ebben a kategóriában már megszokott, inkább a kívánatosan terpesztő kerekek adják meg az ízét, hisz az ilyesmi mindig felszabadultan tóduló adrenalintömegekre utal.
Kedves, mostanában újra divatba jövő ötlet a modellen is sötétített ablak, amiken belesve elsőre csak a nagy feketeséget látjuk, de kicsit tovább nézegetve már látszik, hogy itt is sokkal igényesebb formákkal és részletekkel találkozunk, elég csak megnézni a színes gombokat vagy a műszeregységet. Továbbá el sem merem hinni, hogy király, szövetből készült biztonsági öveket látnak szemeim, pedig igaz. Ezen annyira meghatódtam, hogy máris kevésbé hiányzik a plüssözött lábtér.
Hiába egy cég, valójában két terméket egymás mellé téve olyan, mintha a GT Spirit-nél egészen más filozófia szerint készülnének a modellek, sokkal finomabb, sokkal nagyobb odafigyelés érződik rajta, mint egy OttO-n. Noha gyártástechnológiailag valószínűleg alig van különbség a kettő között. A kis vérnarancs 1 M és az előtte érkezett M3 GTS is megéri a pénzt, amit elkértek érte. Nem kérdés, hogy a fekete és a fehér is felkerült a bevásárlólistámra, később pedig az ilyen bevállalósabb verzióknak sem tudtam ellenállni.
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.