don't blog about this

modellautós nördségek

A megoldás mindenre
GT Spirit Audi RS 4 Avant

img_2347.JPGHosszú idő telt el bejegyzés nélkül, de mentségemre szóljon, hogy egyrészt hivatalosan is nyár van, másrészt komoly kutatómunkát végeztem. Az összekeres, automata kombi szavak egymás után történő mormogása az egyik leghatékonyabb altatónóta egy autóbolondnak, így e gépjárművek létezésére kerestem a mentséget. Nos, örömmel jelenthetem, megtaláltam: Audi RS 4 Avant.
img_2366.JPGBizonyos nézetek szerint a kombi a sótlan, életunt, szürke családosok használati tárgya. Pedig ideje lenne a furgonfehér flottás Mondeo-k mögé pillantani és meglátni a tettrekész, aktív embert, aki a hétköznapokon biztosítja a család mobilitását, de hétvégente kell a tér a bringához, szörfhöz, sporttáskához és élvezettel fűzi fel az autóját egy szerpentinen, akár télen is. Ehhez a felismeréshez mindössze annyi kellett, hogy az utcán halljam, valami a pokoli düh hangjával eszeveszett tempóban közeledik, aztán minden visszaváltásnál csak bosszúsabban, törvénytelen V8 orgánummal ordít. Hamar meg is láttam a hozzá tartozó arcot, amitől még Darth Maul is ijedten rezzenne össze.
img_2341.JPGAz elképesztően élénk Misano piros fényezés hatására elsőre el is felejtettem, hogy mennyire kíváncsi voltam rá, hogyan oldják meg a GT Spirit-nél ezt a hatalmas hűtőmaszkot, mivel itt nincs mögötte semmi más, csak egy vastag műgyantafal. A lökhárító két szélére a jól bevált lyuggatott rács került, az ezüsttel szegélyezett single frame betétje pedig egy fotomaratott fém háló, mely inkább képen kölcsönöz realisztikus hatást az orrának. A lámpák viszont minden szempontból vitathatatlanul nagyszerűek, több darabból összeálló, részletesen kidolgozott elemek, amik nélkül nehezen lenne ilyen hatásos ez a szúrós tekintet.
img_2358.JPGKilóra megvettek a '70-es évek túraautóira emlékeztető, oldalt domborodó, felül egyenes vonalú sárvédő szélesítésekkel, őrületesen menőn néz ki egy közepes prémiumkombin. Meg az egész ívet kitöltő, ezüst színű kovácsolt alumínium felnik is a rájuk húzott széles gumikkal. A küllők mögött pedig a súlycsökkentés céljából hullámosított oldalú féktárcsákat és RS feliratú nyergeket találunk.
img_2355.JPGTetszik továbbá, hogy az Audi alumíniumhoz fűződő viszonya finom utalásként jelenik meg a tükörházon, az ablakkereteken, a tetősínen és a diffúzornál. Sokkal ízlésesebb ez így, mint egy AMG-n a kályhaezüst műanyag, a króm és a zongoralakk bazári kombinációja. Talán az egyetlen pont, amibe bele tudnék kötni a modellen, az a kipufogó, ahol egyértelműen látszik ugyan, hogy a dupla csöveket foglalták egyetlen nagy, ovális keretbe, de ez talán lehetett volna egy árnyalatnyival kidolgozottabb, még egy kis mélységet kellett volna adni nekik és akkor ebben a műfajban tökéletesek lehetnének.
img_2381.JPGNem voltam benne maradéktalanul biztos, hogy nem egyszerűsítik majd le túlzottan az A4 temérdek kapcsolóból álló középkonzolját. Félelmeim alaptalanok voltak, egyedül a váltókar és az MMI kezelőfelülete körül intézték el matricával a gombok kérdését, amit a külső tekintetében hajlandó vagyok elnézni neki. A kagylósított sportülések elsőre talán kissé idegenül hatnak egy kombiban, de nagyon mutatós, formás darabok, ahogyan a picikét vastagra sikerült kormány sem lóg ki a koromfekete összképből.
img_2369.JPGBár engem kivételesen az autó fogott meg előbb és így jutottam el a modellig, a GT Spirit valamit nagyon jól csinált. Mert, ha ránézek, rögtön eszembe jut az RS 4 hangja, a mozgása és én pont ezt vártam el tőle, hogy bármikor tisztán és élesen húzza elő a szürkeállományban tárolt emlékeim.

A bejegyzés trackback címe:

https://dontblogaboutthis.blog.hu/api/trackback/id/tr397679654

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

MT21013 2015.08.18. 11:40:49

Szép masina, csak tényleg teljesen elszokunk már a nyitogatástól... :-)

Csepreghy Dániel · http://dontblogaboutthis.blog.hu/ 2015.08.18. 11:58:36

@MT21013: Én már megbarátkoztam vele, de azért nagyon jó érzés volt kinyitni az Autoart GT86-os ajtaját. Teljesen el is voltam varázsolva abban a pillanatban, rögtön szebb hely lett a világ :)

MT21013 2015.08.18. 21:32:40

@FrozenSilverM5: Hallod pont ma vettem elő a Minichamps 1969-es Maserati Ghibli-jét. Fotó hegyek és műszaki-történeti leírás a dobozon. Nem egyendoboz és egy 2 cm-es sticker. Tökéletesen formára alakított, nem málló doboz. Majd nyíló bukólámpa, gyönyörűen kidolgozott, szépen nyíló ajtók, kidolgozott motortér és olyan alsó kidolgozás lengőkarokkal, végig elvezetett kipufogóval hogy csak na. Azért mellbevágó érzés volt, hogy tulajdonképpen így kellene csinálni...

Csepreghy Dániel · http://dontblogaboutthis.blog.hu/ 2015.08.19. 19:54:29

@MT21013: Az a másik fájó pont nekem, ha egy gyártó, mint a Minichamps egyszerűen elfelejt modellt gyártani. Az új cuccaik szánalmas kidolgozásúak és rémes minőségűek, mindemellett még drágák is.
Arra a Maserati-ra viszont kíváncsi lennék, írhatnál róla egyszer. :)

jewdi76 2015.08.29. 11:46:52

Az audi az RS2-vel kezdte ezt anno amikor még én voltam tizenéves, és azonnal egyike lett az álomgarázsomnak. Annál az Audinál kedveltem meg az első lökhárítók 3-as tagolását, egy a motornak, 2 a fékeknek. Azóta is ez a sportosság egyik tipikus külső jele számomra. Persze azóta olyan kocsik is alkalmazzák, amiknek közük nincs ehhez a sportossághoz, de divattá vált.

jewdi76 2015.08.29. 11:50:41

Nekem pedig az álomgarázsból a valóságban ez maradt, de egy percig sem bánom. :o)

wordpress.carthrottle.com/wp-content/uploads/2012/08/IMG_1601.jpg

Csepreghy Dániel · http://dontblogaboutthis.blog.hu/ 2015.08.29. 21:35:44

@jewdi76: Igen, a jó kis RS2-es a Porsche cuccokkal. De azóta már nem csak ez a tagolás, hanem a kipufogóhalmozás is divat lett sajnos.

Swift Sport. Kár, hogy ilyesmikre nem gondolnak az 1:18-ast gyártók, pedig temérdek hasonló ötletem lenne.

don't blog about this

Klaviatúra közeli modellautó-bolond mindennapjai, örömei, bánatai és egyéb megmozdulásai főként 1:18-as méretarányban.

Címkék

1-es sorozat (2) 1 m coupe (4) 2002 (2) 2013 (2) 2014 (1) 2015 (1) 250 gto (1) 3.0 csi (1) 318i (1) 325i (1) 435i (2) 4x4 (2) 5-ös sorozat (1) 535i (1) 5 gt (2) 6-os sorozat (1) 760li (1) 911 (1) 911 turbo s (1) 917 (1) 930 (1) a-osztály (3) a4 (1) alpesi fehér (3) alpina (2) alpine white (1) amg (2) amts (1) aprilia (1) audi (5) autó (61) autoart (14) avant (1) avantgarde (1) aventador (1) b4 (1) b7 (1) belterj (38) bemutató (20) beteg (2) bibione (1) biturbo (1) black series (1) blog (26) bmw (34) börze (5) boxer (1) budapest (6) bugatti (2) c63 amg (1) cabrio (1) calibra (1) canon (3) canon sx20 is (1) can am (1) cápa (1) chilisos (1) cmc (2) coupe (4) coupé (2) csomag (5) csomag jött (2) csoport (1) die-cast (39) diecast (3) diecast solution (3) dioráma (1) dodge (1) dpd (1) drága (1) duna (1) e12 (1) e24 (1) e30 (1) e46 (1) e60 (2) e60 amg (2) e82 (1) elegancia (1) este (2) ettore bugatti (1) évadzáró (3) évértékelő (3) évzáró (2) expedition (1) f10 (1) f32 (1) fehér (2) fények (1) fényképezés (29) ferrari (1) focus (1) focus rs (1) ford (4) fotó (2) fotózás (5) frozen (1) frozen grey (1) gasztronómia (1) ghost (3) gran tourismo (2) gt (1) gtspirit (3) gt spirit (15) gyógyszer (2) gyűjtemény (34) gyümölcsök (1) halloween (1) haszonjármű (1) helyzetjelentés (1) hibrid (1) himalaya (1) hobbi (22) hofmeister knick (1) hogyan készült (1) hokiütő (1) hungexpo (1) i8 (1) individual (1) is200 (1) is300 (1) jaditoys (1) játék (3) java green (1) kabrió (2) karbon (1) kawasaki (1) kisautó (37) kombi (1) kyosho (5) led (1) legjobb (1) lexus (2) lista (1) luxus (3) m235i (2) m3 gtr (1) m5 (4) m535i (1) m6 (1) maisto (1) makett (1) matt (1) mattszürke (1) megfázás (1) melbourne red (1) mercedes (7) mercedes-benz (6) merci (1) minichamps (3) modelcar (1) modell (19) modellautó (59) modellbolt (2) motor (1) motorsport (1) műgyanta (4) m performance (2) m power (4) narancs (3) nátha (1) navara (1) ninja (1) nissan (1) norev (4) nyár (1) olaszország (2) opel (1) összehasonlító (3) összes (1) ősz (1) otto mobile (12) otto model (8) öt ok (1) pakk (2) parádé (1) paragon (4) paragon models (4) parkoló (2) parkoló parádé (1) passat (1) pickup (2) pick up (1) piros (4) platós (1) plug-in (1) politoys (1) polstil (1) porsche (5) porsche 911 (1) posta (1) prémium (12) quattro (1) rakpart (2) rally (4) red (1) régi (1) rekord (1) resin (19) roadster (1) rolls (2) rolls-royce (2) röviden (1) rs (2) rs200 altezza (1) rs4 (1) rs 4 avant (1) s6 (1) schuco (2) signature (1) solido (1) sorhat (3) sparkling brown (1) sport (2) stelvio pass (1) story (42) stuttgart (1) supersport (1) szénszál (1) találkozó (2) targa (1) táskák (1) tdi (1) technika (1) teszt (23) tök (1) torokfájás (1) totalcar (2) totalcar parkoló parádé (1) toyota (2) transit (1) tuning (2) turbo (3) turbó (1) ünnep (1) updated (1) urquattro (1) utazás (1) ut models (2) v10 (1) v12 (2) v8 (6) valencia orange (1) város (1) vélemény (1) versenyautó (2) veyron (1) világrekord (1) vitesse (1) vitrin (1) volkswagen (5) vs (1) vw (1) w124 (2) w16 (1) world record edition (1) wraith (1) wre (1) x5 (1) z3 (1) zárás (2) zöldségek (1) zsebgarázs (1) Címkefelhő
süti beállítások módosítása