Nyugodtan mondhatom, nem várom mindig olyan kitörő lelkesedéssel az újonnan érkező autókat. A kupé E30-ast már ismerem. Ezen csak annyi a különbség, hogy lemaradt a nevéből egy S betű és beszürkült. Jobban örülnék már egy négyajtósnak vagy kombinak, mert azokkal teljes lenne a sor. Hm, ez van. Egykedvűen bontottam a második dobozt. Ez is olyan lesz, mint a többi - gondoltam. Akkori hangulatomat tökéletesen tükrözi a képeken háttérként használt, enyhe szmogfelhőbe burkolt főváros.
Hát, nem hittem volna, hogy az első, nem Best of Show, hanem OttO mobile név alatt kiadott Mercedes ilyen jó kiállású gép annak ellenére, hogy tényleg nem sok újat mutat. Persze, ennek is szép fotomaratott fém logói vannak, a csillogó krómozású maszk tetején büszkén áll a háromágú csillag, ahogyan lennie kell. Az sem meglepő, hogy a világítótestek burája és a lámpafészek minden eleme akár iskolapélda is lehetne a Modellgyártó Szakközépben.
Némi előrelépés, hogy az oldalára már nem remegő kézzel festették az ezüst díszcsíkot, hanem rámatricázták. Nagy kár, hogy attól is feljön a keskeny ezüst vonal, ha ránéz az ember. Ez akár egy jó megoldás is lehetett volna. Cserébe ott vannak azok a kis szélesítések, amik szinte úgy folynak rá a jellegzetes, majdhogynem teli AMG alufelnikre, mintha olvadt fémből lennének, ó atyám!
Az egész autónak van valamiféle, a korabeli mercis tömbszerűségen túlmutató, határozott, férfias megjelenése. Nincsenek rajta ordító túlzások, még a kipufogója is kettő, lefele konyuló csövecske a lökhárító mögé dugva, mint valami kerregő dízelen, de azért mégis érezni rajta, hogy itt valami történni fog.
A beltérbe egyértelműen nem sikerült átültetni azt a fajta összeszedettséget, ami a karosszérián látszik. Bár az ajtókárpiton megráncolták a bőrnek való részt, az elől-hátul kagylósított sportülések fényes, plasztikszerű tömbök, a középkonzolon pedig még a kezelőszervek is az undorító fa mintázatú matricával együtt kerültek fel. Biztonsági öveket - ismételt nagy bánatomra - továbbra sem találunk.
Ritka az olyan hónap, amikor nem érkezik egy műgyantával töltött csomag a csigaevőktől. Igaz, hogy néha már unalmas ez a folytonosság. Ennek ellenére érdemes előre gondolkozni, különben a másodlagos piacon az ilyen hamar népszerűvé váló modelleknél, mint ez az AMG W124-es, nyolcvan-száz eurós árakon kínált darabokból kell kotorászni. Nem beszélve a fokozott zsákbamacska-faktorról.
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Ződ2000 · http://egzostive.com 2014.11.10. 09:21:03
Amatőr kérdés, de ezek blogban mind 1:18as-ok?
Csepreghy Dániel · http://dontblogaboutthis.blog.hu/ 2014.11.10. 11:02:54
Igen, itt minden 1:18-as, mert nálam az a fő gyűjtési irány. De később mellékágnak akad majd elvétve 1:43-as autóteszt is itt. :)
Ződ2000 · http://egzostive.com 2014.11.11. 14:42:46
Még a Matchbox se készített pedig nekik illett volna lefedni a Rovereket...
Mondjuk Alfa 147esből legalább kisebb méretben van.
Meg ahogy nézem 1:43ban nagyon sok modell készül el a szalonokba.
Csepreghy Dániel · http://dontblogaboutthis.blog.hu/ 2014.11.12. 21:07:15
Alfából valóban akad bőséggel, nekem is fáj régóta a fogam egy szép 159-esre.
Ződ2000 · http://egzostive.com 2014.11.13. 15:32:08
Alfából meg a Welly 1:24es 159 kombija egész szép lett. Nagy (18 v 24-esből ) 147ből szépet nem találtam (csak 1:43asokat), 146osból meg semmi.
Csepreghy Dániel · http://dontblogaboutthis.blog.hu/ 2014.11.14. 12:37:29
Én a Minichamps 1:43-as, szedán Alfa 159-esét néztem ki magamnak, mert abból csináltak TI felszereltségűt.
Ha igazak a mai hírek, akkor ilyen műgyanta modellből - mint amilyen ez a Merci is - lesz 147 GTA.