don't blog about this

modellautós nördségek

Javítsuk meg ezt a Porsche 911-est az asztalon!
Kárpitot kap a Minichamps Porsche 911 Turbo S

img_3846_final.JPGNehéz nem keserű grimaszokkal, karba tett kézzel nézni azt, hogy milyen ordas nagy minőségi romláson megy keresztül a modellipar már évek óta. Rengeteg bosszantó apróság bukkant fel az aranykor után, amiknek igazán nagy mestere lett a gőgös Minichamps.

img_3872_final.JPGRemek példa erre a kárpitozás hiánya, melynek bizonyára a pénzügyön nagyon örülnek, amikor rápillantanak a gyártási költségekre. Mi pedig, akiknek van fogalma arról, hogy hogyan nézett ki egy modellautó öt vagy tíz éve, azonban csak zokogunk, amikor kinyitjuk az ajtót.

Hosszú évek vívódása után végre megszerettem a Porsche 911 Turbo S-t, ezért lecsaptam a legmenőbb változatra, amit csak kapni lehet: a Miami blue színű, limitált szériás verzióra. Azt le is szögezném gyorsan, hogy egészen addig minden rendben van a modellel, amíg a lelkes gyűjtő el nem kezdi nyitogatni.

img_3838_final.JPGRemek minőségű a fényezés, a frissített változat apróságait is nagyszerűen lekövették, ami a külsőt illeti. Szépen ül az ezüst, központi anyás felniken, mögötte már kicsit elnagyoltak a fúrt karbon-kerámia féktárcsák, de az összkép rendben van. Nem róhatjuk fel neki a motortér hiányát, hiszen az eredetin is csupán folyadékok betöltésére használható már a gépházfedél.

Aztán az ember kinyitja az ajtót és nem hiszi el. Ott figyel a frissítés előtti kormány, a hátsó ülések ülőlapja valahol a kidolgozatlanság és a nem létezés között bóklászik félúton, de ezeken nem lehet olyan könnyen segíteni, mint a pőre plasztik padlón. Meg is tesszük, amit lehet.

img_3840_final.JPGNyilván első körben leellenőrizzük, hogy marad-e még kellő mennyiségű eladó példány a 222 darabból. Amennyiben a válasz igen, úgy egy nagy levegő után nekiállhatunk szétkapni a 911 Turbo S-t. Első körben megkeressük az alváz csavarjait, melyből esetünkben a küszöbök alatt található két-két darab, a kupufogócsöveknél pedig oldalanként egy szem.

img_3866_final.JPGHa félredobtuk a kerekeket, futóművet és kerékdobokat tartalmazó alvázat és az apró csavarokat is biztonságba helyeztük, akkor már hozzáférünk az utastérhez. Ezt összesen három csavar fogja a műszerfal tetejéhez, illetve a hátsó ablak alatti konzolhoz. Mivel ezen az elemen figyel az idegesítően csupasz padló és az ülések a kardánalagúttal együtt, a karosszéria mikroszálas törlőkendőbe csomagolva mehet a munkaterület szélére.

Rövidke felmérés után, a Porsche gyári fotóinak segítségével megállapítjuk, hogy kidolgozatlansága miatt lehetetlen valósághű kárpitot varázsolni belőle. Végül úgy döntöttem, a padló és a kardánalagút oldala, valamint a hátsó ülések mögötti kalaptartó kap plüssporos kezelést. De milyet?

img_3855_final.JPGAdta volna magát a fekete, de az nagyon beleolvadt volna a teljesen sötét színvilágba, ezért a finomabb szemcséjű, szürke plüsspor flakonja került elő. Mákszemnyi ragasztóval van odataknyolva a két ülés, így ezt egészen könnyű kipattintani a helyéről, hogy szabadabbá váljon a munkaterület.

Színben passzoló festéket vittünk fel ecsettel a felületre, amire aztán még száradás előtt jöhet a mérsékelt mennyiségű szürke plüss. Az elköteleződöttek megtapadtak, a többit pedig száradás után különböző módszerekkel vissza lehet juttatni a flakonba.

img_3868_final.JPGEzen a ponton rövid gyönyörködés után jöhet az összeszerelés. Három csavar az utastérhez, aztán jöhet az alváz hattal és már kerékre is tehetjük a Turbo-t. Mielőtt még rájönnél, hogy ujjlenyomatos és poros maradt az ablakok belső oldala, szólok: töröld le mielőtt összerakod!

Ideje csodálni a fergeteges végeredményt! Csupán egy ponton újult meg a Minichamps Porsche 911 Turbo S, de ez pont elég volt ahhoz, hogy végre menő modellnek nézzen ki.

img_3883_final.JPG

A bejegyzés trackback címe:

https://dontblogaboutthis.blog.hu/api/trackback/id/tr7914141437

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

don't blog about this

Klaviatúra közeli modellautó-bolond mindennapjai, örömei, bánatai és egyéb megmozdulásai főként 1:18-as méretarányban.

Facebook

Címkék

1-es sorozat (2) 1 m coupe (4) 2002 (2) 2013 (2) 2014 (1) 2015 (1) 250 gto (1) 3.0 csi (1) 318i (1) 325i (1) 435i (2) 4x4 (2) 5-ös sorozat (1) 535i (1) 5 gt (2) 6-os sorozat (1) 760li (1) 911 (1) 911 turbo s (1) 917 (1) 930 (1) a-osztály (3) a4 (1) alpesi fehér (3) alpina (2) alpine white (1) amg (2) amts (1) aprilia (1) audi (5) autó (61) autoart (14) avant (1) avantgarde (1) aventador (1) b4 (1) b7 (1) belterj (38) bemutató (20) beteg (2) bibione (1) biturbo (1) black series (1) blog (26) bmw (34) börze (5) boxer (1) budapest (6) bugatti (2) c63 amg (1) cabrio (1) calibra (1) canon (3) canon sx20 is (1) can am (1) cápa (1) chilisos (1) cmc (2) coupé (2) coupe (4) csomag (5) csomag jött (2) csoport (1) die-cast (39) diecast (3) diecast solution (3) dioráma (1) dodge (1) dpd (1) drága (1) duna (1) e12 (1) e24 (1) e30 (1) e46 (1) e60 (2) e60 amg (2) e82 (1) elegancia (1) este (2) ettore bugatti (1) évadzáró (3) évértékelő (3) évzáró (2) expedition (1) f10 (1) f32 (1) fehér (2) fények (1) fényképezés (29) ferrari (1) focus (1) focus rs (1) ford (4) fotó (2) fotózás (5) frozen (1) frozen grey (1) gasztronómia (1) ghost (3) gran tourismo (2) gt (1) gtspirit (3) gt spirit (15) gyógyszer (2) gyűjtemény (34) gyümölcsök (1) halloween (1) haszonjármű (1) helyzetjelentés (1) hibrid (1) himalaya (1) hobbi (22) hofmeister knick (1) hogyan készült (1) hokiütő (1) hungexpo (1) i8 (1) individual (1) is200 (1) is300 (1) jaditoys (1) játék (3) java green (1) kabrió (2) karbon (1) kawasaki (1) kisautó (37) kombi (1) kyosho (5) led (1) legjobb (1) lexus (2) lista (1) luxus (3) m235i (2) m3 gtr (1) m5 (4) m535i (1) m6 (1) maisto (1) makett (1) matt (1) mattszürke (1) megfázás (1) melbourne red (1) mercedes (7) mercedes-benz (6) merci (1) minichamps (3) modelcar (1) modell (19) modellautó (59) modellbolt (2) motor (1) motorsport (1) műgyanta (4) m performance (2) m power (4) narancs (3) nátha (1) navara (1) ninja (1) nissan (1) norev (4) nyár (1) olaszország (2) opel (1) összehasonlító (3) összes (1) ősz (1) otto mobile (12) otto model (8) öt ok (1) pakk (2) parádé (1) paragon (4) paragon models (4) parkoló (2) parkoló parádé (1) passat (1) pickup (2) pick up (1) piros (4) platós (1) plug-in (1) politoys (1) polstil (1) porsche (5) porsche 911 (1) posta (1) prémium (12) quattro (1) rakpart (2) rally (4) red (1) régi (1) rekord (1) resin (19) roadster (1) rolls (2) rolls-royce (2) röviden (1) rs (2) rs200 altezza (1) rs4 (1) rs 4 avant (1) s6 (1) schuco (2) signature (1) solido (1) sorhat (3) sparkling brown (1) sport (2) stelvio pass (1) story (42) stuttgart (1) supersport (1) szénszál (1) találkozó (2) targa (1) táskák (1) tdi (1) technika (1) teszt (23) tök (1) torokfájás (1) totalcar (2) totalcar parkoló parádé (1) toyota (2) transit (1) tuning (2) turbó (1) turbo (3) ünnep (1) updated (1) urquattro (1) utazás (1) ut models (2) v10 (1) v12 (2) v8 (6) valencia orange (1) város (1) vélemény (1) versenyautó (2) veyron (1) világrekord (1) vitesse (1) vitrin (1) volkswagen (5) vs (1) vw (1) w124 (2) w16 (1) world record edition (1) wraith (1) wre (1) x5 (1) z3 (1) zárás (2) zöldségek (1) zsebgarázs (1) Címkefelhő