don't blog about this

modellautós nördségek

Csak a blog aludt, a szerző cseppet sem

Meg nem tudnám mondani, hogy melyik tényező játszott leginkább szerepet abban, hogy a 2017-es évet alvással töltötte a modellautós blog, de akadályozó tényezőből nem volt hiány. Talán a leginkább az tette be a kaput, hogy a képanyaghoz alapvető fontosságú kellék, a fényképezőgép sok év szolgálat után feladta a harcot. Valószínűleg annyira átható volt ez a műszaki cikkeknél terjedő sztrájk hangulat, hogy az eddig legyártott képanyagok tárolására használt külső merevlemez is kilehelte a lelkét.
img_0033.JPGEnnél fogva az ilyenkor szokásos, gyűjtemény gyarapodását és összetételét részletesen taglaló soroknak is lőttek. Csupán annyit tudtam visszakotorászni az internet mélyéről, hogy 2017-ben 14 darab 1:18-as modell került a kollekcióba. Innentől viszont tömör meglepetések sora az egész.
img_2605.JPGKezdve azzal, hogy az első modellre egészen februárig kellett várnom és a megszokottól eltérően nem egy BMW, hanem - nagy valószínűséggel a Sindelfingenben töltött nap hatására - egy GT Spirit Mercedes-AMG C63 S lett, gyönyörű kék színben. Úgy tűnt, hogy helyre fog állni a rend, amikor egymás után két BMW csöngetett. Nem így lett.
dsc_1116.jpgRemek nyári nap volt, amit azon a héten a BMW 530e fehér bőrfoteljében élvezhettem, amikor érkezett a Facebook üzenet, hogy megérkezett a Schuco Porsche 911 Carrera GTS és a gyári képekkel ellentétben állatul néz ki. Nekem persze több se kellett, azonnal autóba pattantam és ahogy megláttam a 911 mámorítóan vörös színét, tudtam hogy nem nélküle megyek haza. Ezzel elkezdődött egy új korszak.
img_9954.JPG
Mert voltak látható előjelei, hogy a Porsche egyszer még tényező lesz, de ennyire markáns fölénybe még sosem kerültek. Nyilván ebben nem kis szerepe van vannak, hogy végigkóstoltam a teljes palettát és mind messze királyabb volt, mint eddig bármi, aminek négy kereke van.
img_2635.JPGMég június közepén éreztük magunkat az élet császárainak Tolnai Márk kollégával, akivel öt napig ültünk az autóbuzéria Mekkájának gépzsíros, benzinszagú, gumifüstös közepén, a Nürburgringen. Ezt akár szó szerint is érthetjük, hiszen nem csak a célegyenesre lógtunk fel vállalhatatlanul visítozva fetrengeni, hanem a Zöld Pokol telefirkált aszfaltját is érintőre vettük. Közben pedig javában zajlott a 6 órás WEC futam hétvégéje, amin az LMP1-es Porsche 919 utoljára húzott be győzelmet hazai pályán.
img_2654.JPGEz önmagában is elég volt ahhoz, hogy kívánni se tudtuk volna többet. Aztán kezünkbe dobták az egymilliomodik Porsche 911-es zöldre fényezett kulcsát, hogy vigyük, ahová akarjuk. Abszolút nyilvánvalóvá vált, hogy a porschésok mind őrült zsenik, igazi bolondok. Racionálisországban a sportautó-történeti mérföldköveket múzeumban tárolják három kordon és minimum egy golyóálló üveg mögött, de ők inkább edzésben tartják. Naná, hogy meg kellett szereznem modellben is a vadászathoz öltözött 911-es 1:18-as változatát. Spark modellem még előtte nem volt és sokáig azt hittem, ez nem is fog változni, de a CMC a segítségemre sietett.
img_0179.JPGCidris március közepi reggel volt, amikor a repülőhöz váró hosszú sor összetételéből hamar kiderült, hogy a Frankfurti Autószalon a cél. Viszonylag gyorsan sűrítették be a bádogmadárba a társaságot, így még mielőtt repülő módba tettem volna a telefont, megpittyent a Messenger. Pár kép jött a frissen érkezett, matt fekete, Martini csíkokkal dögösített Autoart Porsche 918 Spyderről, ami egyúttal az első kompozit modell az életemben.

img_2655.JPGNem járok távol a valóságtól, ha azt mondom, hogy a világ két legszebb CMC modellje is landolt a gyűjteményben: a méltatlanul mellőzött kék színű Ferrari 250 GTO és a szintén csodás 250 California. Előbbit ráadásul egyenesen az Essen-i Techno Classicáról hoztuk.

Hogy mi lesz 2018-ban? Nem ártana, ha nem egy poszt születne évente, az tuti. Ezek után nehéz lenne megmondani, de reményeim szerint hasonlóan nagy koncentrációban érkezik majd Porsche és csak szórványosan fordul majd elő műgyanta modell.

A bejegyzés trackback címe:

https://dontblogaboutthis.blog.hu/api/trackback/id/tr8513532991

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

don't blog about this

Klaviatúra közeli modellautó-bolond mindennapjai, örömei, bánatai és egyéb megmozdulásai főként 1:18-as méretarányban.

Facebook

Címkék

1-es sorozat (2) 1 m coupe (4) 2002 (2) 2013 (2) 2014 (1) 2015 (1) 250 gto (1) 3.0 csi (1) 318i (1) 325i (1) 435i (2) 4x4 (2) 5-ös sorozat (1) 535i (1) 5 gt (2) 6-os sorozat (1) 760li (1) 911 (1) 911 turbo s (1) 917 (1) 930 (1) a-osztály (3) a4 (1) alpesi fehér (3) alpina (2) alpine white (1) amg (2) amts (1) aprilia (1) audi (5) autó (61) autoart (14) avant (1) avantgarde (1) aventador (1) b4 (1) b7 (1) belterj (38) bemutató (20) beteg (2) bibione (1) biturbo (1) black series (1) blog (26) bmw (34) börze (5) boxer (1) budapest (6) bugatti (2) c63 amg (1) cabrio (1) calibra (1) canon (3) canon sx20 is (1) can am (1) cápa (1) chilisos (1) cmc (2) coupe (4) coupé (2) csomag (5) csomag jött (2) csoport (1) die-cast (39) diecast (3) diecast solution (3) dioráma (1) dodge (1) dpd (1) drága (1) duna (1) e12 (1) e24 (1) e30 (1) e46 (1) e60 (2) e60 amg (2) e82 (1) elegancia (1) este (2) ettore bugatti (1) évadzáró (3) évértékelő (3) évzáró (2) expedition (1) f10 (1) f32 (1) fehér (2) fények (1) fényképezés (29) ferrari (1) focus (1) focus rs (1) ford (4) fotó (2) fotózás (5) frozen (1) frozen grey (1) gasztronómia (1) ghost (3) gran tourismo (2) gt (1) gtspirit (3) gt spirit (15) gyógyszer (2) gyűjtemény (34) gyümölcsök (1) halloween (1) haszonjármű (1) helyzetjelentés (1) hibrid (1) himalaya (1) hobbi (22) hofmeister knick (1) hogyan készült (1) hokiütő (1) hungexpo (1) i8 (1) individual (1) is200 (1) is300 (1) jaditoys (1) játék (3) java green (1) kabrió (2) karbon (1) kawasaki (1) kisautó (37) kombi (1) kyosho (5) led (1) legjobb (1) lexus (2) lista (1) luxus (3) m235i (2) m3 gtr (1) m5 (4) m535i (1) m6 (1) maisto (1) makett (1) matt (1) mattszürke (1) megfázás (1) melbourne red (1) mercedes (7) mercedes-benz (6) merci (1) minichamps (3) modelcar (1) modell (19) modellautó (59) modellbolt (2) motor (1) motorsport (1) műgyanta (4) m performance (2) m power (4) narancs (3) nátha (1) navara (1) ninja (1) nissan (1) norev (4) nyár (1) olaszország (2) opel (1) összehasonlító (3) összes (1) ősz (1) otto mobile (12) otto model (8) öt ok (1) pakk (2) parádé (1) paragon (4) paragon models (4) parkoló (2) parkoló parádé (1) passat (1) pickup (2) pick up (1) piros (4) platós (1) plug-in (1) politoys (1) polstil (1) porsche (5) porsche 911 (1) posta (1) prémium (12) quattro (1) rakpart (2) rally (4) red (1) régi (1) rekord (1) resin (19) roadster (1) rolls (2) rolls-royce (2) röviden (1) rs (2) rs200 altezza (1) rs4 (1) rs 4 avant (1) s6 (1) schuco (2) signature (1) solido (1) sorhat (3) sparkling brown (1) sport (2) stelvio pass (1) story (42) stuttgart (1) supersport (1) szénszál (1) találkozó (2) targa (1) táskák (1) tdi (1) technika (1) teszt (23) tök (1) torokfájás (1) totalcar (2) totalcar parkoló parádé (1) toyota (2) transit (1) tuning (2) turbó (1) turbo (3) ünnep (1) updated (1) urquattro (1) utazás (1) ut models (2) v10 (1) v12 (2) v8 (6) valencia orange (1) város (1) vélemény (1) versenyautó (2) veyron (1) világrekord (1) vitesse (1) vitrin (1) volkswagen (5) vs (1) vw (1) w124 (2) w16 (1) world record edition (1) wraith (1) wre (1) x5 (1) z3 (1) zárás (2) zöldségek (1) zsebgarázs (1) Címkefelhő