don't blog about this

modellautós nördségek

Eldobni a tökéletest
Autoart Audi Quattro 1988

Időről időre veszek egy Quattro-t abban a hitben, hogy majd remekül helyettesíteni fogja azt a Sanremo Rally-s, lámpapiramisos Autoart-ot, amibe igazából bele vagyok bolondulva és, ami helyett mindig mást veszek, ha alkalom adódik rá. Ezt az utcait is ilyen célból vásároltam Labdacstól, majd pár hét után túl is adtam rajta, mert - nekem - nem volt az igazi. Ez az ésszerűség teljes hiánya.
IMG_5386.JPGPedig mindene adott volt hozzá, hiszen egy gyönyörű modell az Autoart egyik legjobb korszakából, kicsiben is méltó ellenfele a kis túlzással tökéletesnek mondható 190E-nek és az E30-as M3-asnak. Látszott, hogy nem sajnáltak tőle semmit, mindent megkapott, amit akkoriban lehetett és kiadta.
IMG_5394.JPGKívülről egyedül talán a fényezése felett járt el kissé az idő, ennél apróbb szemcséjű metálokkal találkozhatunk mostanság ébredező modellgyártóknál is, de a hézagokra és a fém-plasztik találkozások illesztésére panasz nem lehet, ezért így kicsiben is igazán szép látvány a sokak által inkább preferált, arányosabbik, hosszú tengelytávú Quattro.
IMG_5381.JPGA részletei a legjobbak: az első lámpa foncsora és a bura alatt látszó izzók, a lökhárítóból kibújó, aprócska, piros vonószem, a halványodó négy egybefűzött karika az ajtókon, a műanyag díszítésbe olvadó, sötétített hátsó lámpák, a téliszalámi stílusban elvágott kidörgők és a quattro felirat fűtőszálból az enyhén kékre színezett hátsó ablakon. Ezek viszik el a hátukon ezt a súlyos modellt.
IMG_5400.JPGSzívet melengető az is, hogy az oldaljelző fényeket nem csak odapingálták a lökhárító sarkára, hanem külön darabból készítették el őket. Naná, hogy a felni-fék-gumi egység pontosan olyan, amilyennek lennie kell, még a kerékcsavarokat is kifestették külön-külön! 
IMG_5405.JPGA motortér pedig az az igazi színes-szagos, órákig nézegetném fajta. Ebben a kései modellben már 220 lóerős, 2226 köbcentis, két vezérműtengelyes blokk van közvetlenül a hűtőrács mögött, az első tengely elé tolva, körülötte pedig rengeteg tartály és cső futkos. Mindig öröm ránézni.
IMG_5407.JPGAhol talán egy kicsit jobban érződnek az évek, az az utastér. Az ajtókárpitok és a kormány kidolgozása példás, a digitális műszeregység viszont képen meglepően sután néz ki, de élőben ez egészen másképp, sokkal jobban mutat. A szellőzőrostélyok és a gombok még nem az igaziak, felirat sem nagyon akad rajuk, csak fehér pöttyök, emellett a váltószoknya sem úgy ráncolódik, mint mostanság, de ennyit lazán el lehet nézni neki az előzőek fényében.
IMG_5412.JPGIlyen metálfekete Quattro-t inkább száz euró feletti áron lehet lőni az Ebay-en, de akinek ezüstben vagy pirosban is kívánatos ez a civil ruhás raliautó, annak elég 80-90 eurót félretenni a cél érdekében.

A bejegyzés trackback címe:

https://dontblogaboutthis.blog.hu/api/trackback/id/tr946622835

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

MT21013 2014.09.17. 19:15:05

Ó köszönöm szépen a tomigarázs reklámot :-)
Egyszer eljössz Fehérvárra és kölcsönadom Neked a rali változatot!

Csepreghy Dániel · http://dontblogaboutthis.blog.hu/ 2014.09.17. 19:17:45

@MT21013: Igazán nincs mit! :) Köszi! Szavadon foglak :D

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2015.10.25. 03:48:03

A Veyronoshoz valamiért nem lehet hozzászólni: kérdezném, hogy hogyér' adnak egy ilyet?
Illetve ha lehet javasolni, szerintem f@sza lenne, ha lennének nagyobb képek is, kattinthatóban, vagy galériában.

Csepreghy Dániel · http://dontblogaboutthis.blog.hu/ 2015.10.25. 17:56:34

@geegee: Igen, mert elszaporodtak a trollok akkor. A rekorder Autoart Veyron, ha jól tudom mostanság 2-300 euró körül mozog, de még az is lehet, hogy a bemutatóban is szereplő, ritkábbik változat egy picit vastagabb ceruzával van árazva.

Lehet, persze. Már én is kezdem cserélgetni a megjelenésre váró posztoknál nagyobbra a képeket, így későbbiekben már több bejegyzésnél lesznek emberibb méretűek. :)

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2015.10.30. 15:13:38

@FrozenSilverM5: Haha, 2-300 euró, mások ezért működő, 1:1 méretarányú autót vesznek...
Hát persze, várható volt, hogy Veyron tulajoknak fog szólni az árcédula is... :D

Hajrá a nagyobb képeknek! :D

don't blog about this

Klaviatúra közeli modellautó-bolond mindennapjai, örömei, bánatai és egyéb megmozdulásai főként 1:18-as méretarányban.

Facebook

Címkék

1-es sorozat (2) 1 m coupe (4) 2002 (2) 2013 (2) 2014 (1) 2015 (1) 250 gto (1) 3.0 csi (1) 318i (1) 325i (1) 435i (2) 4x4 (2) 5-ös sorozat (1) 535i (1) 5 gt (2) 6-os sorozat (1) 760li (1) 911 (1) 911 turbo s (1) 917 (1) 930 (1) a-osztály (3) a4 (1) alpesi fehér (3) alpina (2) alpine white (1) amg (2) amts (1) aprilia (1) audi (5) autó (61) autoart (14) avant (1) avantgarde (1) aventador (1) b4 (1) b7 (1) belterj (38) bemutató (20) beteg (2) bibione (1) biturbo (1) black series (1) blog (26) bmw (34) börze (5) boxer (1) budapest (6) bugatti (2) c63 amg (1) cabrio (1) calibra (1) canon (3) canon sx20 is (1) can am (1) cápa (1) chilisos (1) cmc (2) coupé (2) coupe (4) csomag (5) csomag jött (2) csoport (1) die-cast (39) diecast (3) diecast solution (3) dioráma (1) dodge (1) dpd (1) drága (1) duna (1) e12 (1) e24 (1) e30 (1) e46 (1) e60 (2) e60 amg (2) e82 (1) elegancia (1) este (2) ettore bugatti (1) évadzáró (3) évértékelő (3) évzáró (2) expedition (1) f10 (1) f32 (1) fehér (2) fények (1) fényképezés (29) ferrari (1) focus (1) focus rs (1) ford (4) fotó (2) fotózás (5) frozen (1) frozen grey (1) gasztronómia (1) ghost (3) gran tourismo (2) gt (1) gtspirit (3) gt spirit (15) gyógyszer (2) gyűjtemény (34) gyümölcsök (1) halloween (1) haszonjármű (1) helyzetjelentés (1) hibrid (1) himalaya (1) hobbi (22) hofmeister knick (1) hogyan készült (1) hokiütő (1) hungexpo (1) i8 (1) individual (1) is200 (1) is300 (1) jaditoys (1) játék (3) java green (1) kabrió (2) karbon (1) kawasaki (1) kisautó (37) kombi (1) kyosho (5) led (1) legjobb (1) lexus (2) lista (1) luxus (3) m235i (2) m3 gtr (1) m5 (4) m535i (1) m6 (1) maisto (1) makett (1) matt (1) mattszürke (1) megfázás (1) melbourne red (1) mercedes (7) mercedes-benz (6) merci (1) minichamps (3) modelcar (1) modell (19) modellautó (59) modellbolt (2) motor (1) motorsport (1) műgyanta (4) m performance (2) m power (4) narancs (3) nátha (1) navara (1) ninja (1) nissan (1) norev (4) nyár (1) olaszország (2) opel (1) összehasonlító (3) összes (1) ősz (1) otto mobile (12) otto model (8) öt ok (1) pakk (2) parádé (1) paragon (4) paragon models (4) parkoló (2) parkoló parádé (1) passat (1) pickup (2) pick up (1) piros (4) platós (1) plug-in (1) politoys (1) polstil (1) porsche (5) porsche 911 (1) posta (1) prémium (12) quattro (1) rakpart (2) rally (4) red (1) régi (1) rekord (1) resin (19) roadster (1) rolls (2) rolls-royce (2) röviden (1) rs (2) rs200 altezza (1) rs4 (1) rs 4 avant (1) s6 (1) schuco (2) signature (1) solido (1) sorhat (3) sparkling brown (1) sport (2) stelvio pass (1) story (42) stuttgart (1) supersport (1) szénszál (1) találkozó (2) targa (1) táskák (1) tdi (1) technika (1) teszt (23) tök (1) torokfájás (1) totalcar (2) totalcar parkoló parádé (1) toyota (2) transit (1) tuning (2) turbó (1) turbo (3) ünnep (1) updated (1) urquattro (1) utazás (1) ut models (2) v10 (1) v12 (2) v8 (6) valencia orange (1) város (1) vélemény (1) versenyautó (2) veyron (1) világrekord (1) vitesse (1) vitrin (1) volkswagen (5) vs (1) vw (1) w124 (2) w16 (1) world record edition (1) wraith (1) wre (1) x5 (1) z3 (1) zárás (2) zöldségek (1) zsebgarázs (1) Címkefelhő